Ciekawostki
z Branży

Higiena w hotelarstwie
Sprawdź, czy hotel w którym śpisz spełnia wymogi!
08
kwiecień
Wyspać się w czystej pościeli i wziąć prysznic w czystej łazience - podstawowe oczekiwanie każdego gościa hotelowego. Do obowiązków właścicieli hoteli należy zapewnienie obsługi sprzątającej, która z największą dokładnością zajmie się każdym pokojem. Dlaczego to takie ważne - czy nie wystarczy generalne sprzątanie od czasu do czasu, a na co dzień tylko kurz, zmiana pościeli i odświeżenie łazienki? Otóż w hotelowej łazience tworzy się ogromna ilość bakterii, które mogą nawet prowadzić do epidemii - wystarczy, że z tej samej łazienki skorzystają osoby przez tydzień i mamy już sporą grupę zarażonych. Obsługa hotelowa powinna dokładnie wytrzeć wszystkie powierzchnie - mogą się na nich znajdować fragmenty naskórka i paznokci oraz włosy. Nie wolno zapomnieć o mniej oczywistych miejscach, na przykład odpływie prysznica, pilocie oraz słuchawce telefonicznej. 
Rzeczywistość niestety często wygląda tak, że obsługa ma tylko chwilę na sprzątnięcie pokoi pomiędzy końcem doby hotelowej a początkiem nowej i zanim nowi goście się zameldują. Jest to zaniedbana sfera, które może stanowić istotne niebezpieczeństwo zdrowotne. Przed następnym zameldowaniem się w hotelowym pokoju dokładnie obejrzyj stan czystości zanim zapłacisz i zdecydujesz się w nim zostać - być może ochronisz się przed chorobami!